<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
Kjøp
Dragrace-banen på Gardermoen er blitt elektrisk. Porsche Taycan GTS må forsvare seg mot den ekstreme elsykkelen Zero SR/S, men hvilken er raskest?
+ mer
BAK RATT OG SPAKER: Journalistene Håkon Sæbø og Sindre Nikolai Aker (t.h.) tester Porsche Taycan GTS og Zero SR/S. FOTO: Tina Chen Sandboe

Elektrisk dragrace: Porsche Taycan mot spinnvill elsykkel – hvem vinner?

Dragrace-banen på Gardermoen er blitt elektrisk. Porsche Taycan GTS må forsvare seg mot den ekstreme elsykkelen Zero SR/S, men hvilken er raskest?

Publisert 8. sep. 2022 kl. 12.41
Oppdatert 8. sep. 2022 klokken 13.15
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 132 ord

598 hestekrefter mot 110 hestekrefter. Den voldsomme Porsche Taycan GTS Sport Turismo skal klare 0 til 100 på 3,7 sekunder, men hvordan klarer den seg mot elmotorsykkelen Zero SR/S som skal nå 100 kilometer i timen på nærmere to sekunder?

Journalistene Sindre Nikolai Aker og Håkon Sæbø har tatt med seg disse beistene til dragrace-banen Gardermoen Raceway for å se hvilken som er raskest. Se video øverst i saken.

USIKKER VINNER: Journalistene Håkon Sæbø og Sindre Nikolai Aker diskuterer hvilken av disse heftige maskinene som har sjans på Gardermoen Raceway Foto: Tina Chen Sandboe

Elektriske sportsbiler later til å være fremtiden, men hva tror du skjer når elsykkelen stilles opp mot noe turboladet, bensindrikkende og betydelig lettere enn Taycan GTS? Følg med mot slutten av videoen, så får du svaret.