Danske Bank rammet av svindel
Flere kunder i Danske Bank har fått ulike beløp trukket fra kontoene sine. Banken opplyser at det er snakk om svindel knyttet til leveringsselskapet Deliveroo.

– Vi ser meget alvorlig på saker som dette, sier svindeljeger Ingrid Grav i Danske Bank til E24.
En rekke kunder ble for kort tid siden trukket av selskapet Deliveroo uten noen gang å ha brukt tjenesten.
– I noen av tilfellene er det snakk om noen få hundrelapper, mens andre er trukket opp mot 1.500 til 1.700 kroner. Noen ytterst få av kundene, trolig under ti stykker, har blitt trukket for mer enn disse beløpene, opplyser banken.
Undersøkelser, gjennomført av banken, viser så langt at Deliveroo er helt uten skyld i saken. Det er kun deres nettside som har blitt brukt av svindlerne for å begå svindel.
E24 har ikke lyktes å komme i kontakt med Deliveroo om hendelsen.
– Samtlige vil få refundert penger knyttet til trekk som ikke er deres egne, sier Grav i Danske Bank.