Den svenske bilgiganten Volvo Cars økte salget med 7 prosent, til 54.317 biler i oktober, sammenlignet med samme måned i fjor, ifølge Reuters.
«Den samlede underliggende etterspørselen etter selskapets biler er fortsatt robust, spesielt for rene elektriske og plug-in hybridbiler,» heter det i en uttalelse.
Helelektriske kjøretøy utgjorde 15 prosent av salget, ifølge kinesiske Geely, som er majoritetseier i Volvo.
Rammes av høyere kostnader
Selskapet rapporterte sist uke tall for tredje kvartal. Bilgiganten ble rammet av høyere kostnader.
– Makroøkonomisk usikkerhet rundt om i verden tynget vårt resultat i tredje kvartal, sa adm.direktør Jim Rowan i Volvo Cars.
Salget falt med 8 prosent, til 138.000 biler i tredje kvartal, ned fra 150.000 samme periode året før. Inntektene i kvartalet økte derimot med 30 prosent, til 79,3 milliarder svenske kroner.
Driftsresultatet endte på 2,1 milliarder svenske kroner, ned fra 3,3 milliarder samme periode i fjor. Nedturen skyldes høyere kostnader.