20. februar har Schibsted og SPIR Communications inngått en avtale om å fusjonere deler av den franske virksomheten til Schibsted International Classifieds (tidligere Trader Classified Media) med den franske bilportalen på nett, Caradisiac, som er eid av SPIR. Gjennomføring av avtalen forutsetter godkjennelse fra franske konkurransemyndigheter. 20. februar har Schibsted og SPIR Communications inngått en avtale om å fusjonere deler av den franske virksomheten til Schibsted International Classifieds (tidligere Trader Classified Media) med den franske bilportalen på nett, Caradisiac, som er eid av SPIR. Gjennomføring av avtalen forutsetter godkjennelse fra franske konkurransemyndigheter. Det fusjonerte selskapet vil eies 50 prosent av Schibsted og 50 prosent av SPIR.De deler av Schibsted International Classifieds som omfattes av avtalen er La Centrale, en ledende aktør innen rubrikkannonser for bil på papir og nett, Les Annonces du Bateau, den ledende aktør innen rubrikkannonser for båt på papir og nett i tillegg til forsikringsagenten Garantie System. Målt i unike månedlige besøkende er Caradisiac den største bilportalen på nett (redaksjonelt innhold, nettsamfunn, rubrikk) i Frankrike. Selskapet har ingen posisjoner på papir. Sammen vil selskapene få en sterk, ledende posisjon blant rubrikk- og informasjonsnettsteder relatert til bil i Frankrike.I 2006 hadde selskapene pro forma inntekter på 42,0 millioner euro og driftsresultat (EBITDA) på 10,7 millioner euro. Caradisiac hadde inntekter på 5,7 millioner euro og driftsresultat (EBITDA) på 1,6 milloner euro i samme periode. Det forventes synergier knyttet til annonsesalg på internett både innen rubrikk og merkevare. Markedet for merkevareannonsering på internett i Frankrike vokste med 48 prosent i 2006, ifølge TNS Media Intelligence.Transaksjonen vil ikke gi vesentlige regnskapsmessige effekter for Schibsted.