<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Analytiker - Prislappen ser litt høy ut

- Den spontane reaksjonen er at emisjonen på kort sikt er negativ for aksjekursen, men på lang sikt ser det interessant ut, sier analytiker i forbindelse med Storebrand-oppkjøpet.

Publisert 3. sep. 2007
Oppdatert 13. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 1 ord

Storebrand-askjen raser 6,5 prosent til 83,90 kroner i kjølvannet av kjøpet av Handelsbankens datterselskap - pensjons- og livsforsikringsselskapet SPP. Prisen er 15,3 milliarder kroner. Kjøpesummen vil imidlertid bli redusert med to milliarder svenske kroner etter et ekstraordinært utbytte fra SPP til Handelbanken. Storebrand-askjen raser 6,5 prosent til 83,90 kroner i kjølvannet av kjøpet av Handelsbankens datterselskap - pensjons- og livsforsikringsselskapet SPP. Prisen er 15,3 milliarder kroner. Kjøpesummen vil imidlertid bli redusert med to milliarder svenske kroner etter et ekstraordinært utbytte fra SPP til Handelbanken. - Prislappen ser litt høy ut. Den spontane reaksjonen er at emisjonen på kort sikt er negativ for aksjekursen, men på lang sikt ser det interessant ut, fordi Storebrand får en veldig sterk posisjon i det nordiske markedet, sier analytiker Mikael Hallåker i Handelsbanken Securities til Reuters.- Førsteinntrykket er at dette ikke er billig, sier Joakim Ström i Standard & Poor's.

Nyheter
Børs

Informasjon om bruk av AI