- Det er hyggelig med så mye oppmerksomhet, sa en ironisk konsernsjef Simen Mørdre i Acta da han møtte pressen i Oslo fredag.Kritikken som har rammet selskapet den siste tiden, gjør nå at Acta vil foreta drastiske endringer i hvordan de skal forholde seg til kundene. Blant annet skal det bli lettere for kundene å se hva produktene koster, det blir en omlegging til mer forvaltningsbaserte honorarer, selskapet vil ikke lenger tilby lån med pant i verdipapirer, grensen for maksimal gjeldsgrad hos kunden senkes og det blir en grense for risiko i kundenes portefølje.- Vi er enige i kritikken som har kommet fra pressen om at vi har vært for dårlige til å vise kostnadene ved produktene vi har solgt. Målet er nå at vi skal bli best på dette i bransjen, sier Mørdre.Han vil imidlertid ikke være med på at endringene som nå varsles, skyldes at selskapet frykter at Kredittilsynet skal ta fra selskapet konsesjonen. Kredittilsynet opplyste onsdag at de har planer om å foreta et tilsyn hos Acta etter sommeren.- Nei, det frykter vi ikke, sier Mørdre, men han er enig i at noen av endringene kunne kommet før. (©NTB)