<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Bruker 150 millioner på å finne formen

Ica Norge skal nå bruke 150 millioner kroner på å få Rimi-kjeden på rett kjøl.

Publisert 25. juni 2008
Oppdatert 15. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 119 ord
lead
Foto: Scanpix
Foto: Scanpix

Siden nyttår har én av syv franchisetagere i Rimi forlatt kjeden. Nå er eier Ica Norge i ferd med å bruke 150 millioner kroner for å få Rimi på rett kjøl, skriver Dagens Næringsliv. Målet er å tiltrekke seg opp mot hundre nye franchisetagere.- I dag er rundt 50 prosent av butikkene våre franchisedrevet. Vi håper at vi kan nærme oss 80 til 90 prosent i løpet av noen år, sier kjedesjef Thor Linge i Rimi.Ifølge DN innebærer dette at Rimi må skaffe seg drøyt hundre nye franchisetagere i et stramt arbeidsmarked.- Det er vanskelig å finne gode franchisetagere, men vi håper at kjøpmennene kommer til oss når det blir mer lønnsomt å drive butikk hos oss, fortsetter Linge.