<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Svakere også fra Edda Media

Med en annonsesvikt på 203 millioner kroner merket også Edda Media konsekvensen av finanskrisen i fjor.

Publisert 17. mars 2010
Oppdatert 16. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 127 ord
lead
Foto: Scanpix
Foto: Scanpix

Brutto driftsresultat for 2009 ble 139,6 millioner kroner.Driftsresultatet er 60,1 millioner kroner svakere enn i 2008, men selskapet er likevel fornøyd med tallene.- Sett på bakgrunn av det turbulente året mediebransjen har vært igjennom, er vi godt fornøyd med årsresultatet for 2009. Vi har iverksatt og gjennomført nødvendige omstillingstiltak, sier konsernsjef Karl Gunnar Opdal i en kommentar til tallene.Annonseinntektene i 2009 var 1.090,5 millioner kroner, en nedgang på 203,1 millioner kroner sammenlignet med 2008.Samlet omsetning var 2.117,9 millioner kroner, ned 263,4 millioner kroner fra 2008.Edda Media gjennomførte betydelige kostnadskutt i 2009 og nedbemannet blant annet med 130 årsverk. Det tas sikte på å gjennomføre ytterligere kostnadskutt i 2010.Edda Media er et av landets største medieselskaper og eier blant annet 35 aviser, 45 nettaviser og tre lokalradiostasjoner. (©NTB)