<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

- Må gjerne gi en attraktiv rabatt

Nykommerne på Oslo Børs har fått det tøft. Storebrand-forvalter Andreas Lorentzen peker på hvem som lettest kan lykkes i urolige tider.

Publisert 7. juli 2010
Oppdatert 16. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 133 ord
lead
Andreas B. Lorentzen, forvalter i Storebrand Kapitalforvaltning. Han forvalter fondet Storebrand Vekst. Foto: Finansavisen.
Andreas B. Lorentzen, forvalter i Storebrand Kapitalforvaltning. Han forvalter fondet Storebrand Vekst. Foto: Finansavisen.

Årets nykommere på Oslo Børs har fått en tøff mottagelse, og ifølge Dn har ni av 12 gjort det dårligere enn markedet. Verstingen er Panoro Energy, som er mer enn halvert en liten måned etter debuten.- Vi styrer ikke selskapet etter hva som skjer fra dag til dag på børsen. (...) All vår produksjon i dag er knyttet til gass med en attraktiv fast pris, og vi er derfor ikke avhengige av endringer i oljeprisen, sier Panoro-sjef Kjetil Solbrække.Storebrand-forvalter Andreas Lorentzen påpeker overfor avisen at en i turbulente tider gjerne må gi en attraktiv rabatt for å få investorene til å tegne seg.- Selskaper som har best forutsetning for å lykkes under slik forhold, er de innen sektorer hvor kunnskapsnivået er høyt blant norske investorer, for eksempel innen sjømatsektoren, sier han til Dn.