Storebrand avholder onsdag sin kapitalmarkedsdag og har i den forbindelse sendt ut en børsmelding der man blant annet forteller at Storebrand Liv Konsern hadde en embedded value på 30,6 milliarder kroner per 2010.Dette er opp fra 28,5 milliarder kroner i 2009.Avkastningen på embedded value i 2010 kom inn på 11 prosent, og operasjonell bedring knyttet til driften og god investeringsavkastning skal ha bidratt positivt til resultatet.Verdien av ny forretning utgjorde 841 millioner kroner i 2010.- Den svenske virksomheten viser en sterk forbedring med en nær tredobling av nysalgsverdien i 2010 sammenlignet med fjoråret, heter det blant annet i meldingen fra Storebrand ifølge TDN Finans.Fondsbaserte produkter utgjorde 40 prosent av den totale verdien ved utgangen av 2010, og dette er er opp fra 34 prosent for ett år siden.Videre opplyser Storebrand om at selskapet har mål om nysalg på rundt to milliarder svenske kroner i det svenske pensjons- og sparemarkedet i 2013. I 2009 var fasit her salg på 1,2 milliarder.Storebrand melder også onsdag at man har mål om et resultat før resultatdeling og tap på over 2,5 milliarder kroner i 2013.Omsetningsøkning, bedret drift, kostnadsfokus og god kapitalutnyttelse skal i hovedsak det som gir selskapet vekst fremover.Målet for nettoresultatet i 2013 er en vekst på rundt 3,2 prosent, ifølge TDN Finans.Storebrand har videre mål om en såkalt combined ratio på 92 prosent i 2013. Dette er ned fra 98 prosent i 2010.En årlig porteføljevekst på 10-15 prosent i perioden 2011-2013 er også blant selskapets mål.Les meldingen fra Storebrand her