Med et brutto driftsresultat på 127 millioner kroner, ligger medieselskapet på nivå med andre kvartal i fjor.Konsernets inntekter er 877 millioner kroner, som i andre kvartal i fjor, mens også driftskostnadene holder seg relativt stabile på 750 millioner kroner. Resultatet i andre kvartal belastes imidlertid med 37 millioner kroner knyttet til oppkjøpet av Edda Media.- Vi kan konstatere at A-pressens aviser klarer seg relativt sett bra, sier konsernsjef Thor Gjermund Eriksen.Han påpeker imidlertid at annonsemarkedet for papiravisene er utfordrende. Samlet synker selskapets annonseinntekter med 7 millioner kroner, nesten 2 prosent, i andre kvartal. Det skyldes salget av Rogalands Avis i desember 2011. Konsernets samlede annonseinntekter på nett utgjør i andre kvartal 49 millioner kroner.Men de russiske trykkeriene sørget for å styrke kvartalsresultatet.- De seks trykkeriene har samlet levert sitt beste halvårsresultat noensinne i et trykkemarked preget av sterk konkurranse, fortsetter Eriksen.A-pressen solgte i februar i år sin eierandel i TV 2. Gevinsten gjør selskapet, ifølge Eriksen, bedre rustet til videre utvikling og satsing på lokalmediene. Egenkapitalandelen var 30. juni på 32,4 prosent.