<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Vestlandsbank gir erstatning etter dårlige spareråd

Sparebanken Vest betaler kompensasjon til 31 av sine kunder som har klaget på dårlige spareråd.

Publisert 27. juni 2013
Oppdatert 17. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 1 ord
+ mer
lead
OSLO 20080226:Sparegris. Penger. Pengesekk. Penger på avveie. Sparing. Bruk av penger. Økonomi. Sløsing. Økonomistyring. Lyseblå. Trist. Sparebøsse.Foto: Sara Johannessen / SCANPIX Johannessen, Sara
OSLO 20080226:Sparegris. Penger. Pengesekk. Penger på avveie. Sparing. Bruk av penger. Økonomi. Sløsing. Økonomistyring. Lyseblå. Trist. Sparebøsse.Foto: Sara Johannessen / SCANPIX Johannessen, Sara

Til sammen 120 kunder har klaget enkelte av bankens spareprodukter inn for Finansklagenemnda. Nesten alle de 31 som har fått tilbud om kompensasjon har akseptert, skriver Bergens Tidende.- Overfor dem som vi har funnet er berettiget til kompensasjon, beklager vi at rådgivningen banken ga ikke var god nok, sier informasjonssjef Lars Ove Breivik i Sparebanken Vest.Kari Iren Hauge får tilbakebetalt over 200.000 kroner etter at banken har besluttet å betale henne full kompensasjon for tapet hun ble påført.- Jeg er fornøyd, men tenker på alle dem som ikke har orket å ta den belastningen jeg har tatt. Det er mange som har henvendt seg, og som nok kan være berettiget til erstatning på samme måte som meg, sier hun.