<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Kraftig bedring for Polaris

Polaris Media mangedoblet på bunnlinjen.

Publisert 11. feb. 2015
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 215 ord
lead
Per Axel Koch, konsernsjef Polaris Media ASA. Foto: Scanpix
Per Axel Koch, konsernsjef Polaris Media ASA. Foto: Scanpix

Polaris Media hadde et resultat etter skatt på 95 millioner kroner i 4. kvartal 2014, opp 19 millioner kroner i samme kvartal i 2013.Resultat pr. aksje endte på 1,95 kroner, opp fra 0,39 kroner i 4. kvartal 2013.Resultat før skatt var 119 millioner kroner, opp fra 23 millioner kroner i 4. kvartal 2013.Driftsresultatet endte på 86 millioner kroner, opp fra 26 millioner kroner i 2013.Driftsinntektene endte på 421 millioner kroner, ned fra 440 millioner kroner i 4. kvartal 2013.Papirbaserte annonseinntekter falt med 12,7 prosent i 4. kvartal, mens digitale inntekter økte med 19,6 prosent.«Avslutningen på 2014 ble som forventet. De papirbaserte annonseinntektene fortsatte å falle i fjerde kvartal, men noe mindre enn foregående kvartaler til tross for negativ påvirkning fra en svakere utvikling i norsk økonomi. I et krevende annonsemarked har Polaris Media styrket sine digitale posisjoner ytterligere. Den samlede digitale annonseveksten er 20%, og veksten i ukentlige sidevisninger er 4% i årets siste kvartal, skriver selskapet i rapporten».- I en krevende markedssituasjon for mediebransjen vil resultatene for 2014 for Polaris Media stå seg godt i bransjen, sier konsernsjef Per Axel Koch i en kommentar.Styret i Polaris Media ASA har besluttet å foreslå et utbytte på kr. 1,00 per aksje for regnskapsåret 2014, som gir en direkteavkastning på ca 5 prosent.Her er rapporten og presentasjonen