<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Byr på Schibsted-post i gratisavis

Belgiere byr på Schibsteds 49,3 prosent eierandel i 20 Minutes France.

    Publisert 27. mai 2015 kl. 11.59
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 182 ord

    Schibsted Media Group har mottatt bud fra det belgiske medieselskapet Groupe Rossel på Schibsteds 49,3 prosent eierandel i 20 Minutes France.Det går frem av en børsmelding onsdag.Schibsted skal nå inn i en forhandlingsfase med eksklusivitet, og transaksjonen blir i tilfelle enighet gjenstand for en standard godkjenningsprosedyre av franske konkurransemyndigheter. Transaksjonen ventes gjennomført rundt oktober 2015.- Hvis transaksjonen gjennomføres har vi stor tro på at Rossel vil bli en god eier for 20 Minutes i Frankrike. Rossel er et ledende medieselskap i Belgia og har solid tilstedeværelse i Frankrike. - Rossel deler de publisistiske verdiene til Ouest France, 20 Minutes andre storaksjonær, og vil derfor bidra til å skape et kontinuitetsperspektiv. Gjennom de siste 13 årene har Ouest France vært en solid og pålitelig partner i 20 Minutes, og vi ønsker dem alt godt for fremtiden, sier Pierre-Francois Marteau, Senior Vice President for Strategi i Schibsted og tidligere styreformann for 20 Minutes France.20 Minutes France hadde inntekter på 46,5 millioner euro og EBITDA på 0,9 millioner euro i 2014 på 100 prosent-basis. Basert på indikative betingelser vil Schibsted bokføre en mindre regnskapsmessig gevinst.