<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Freia-eier økte bunnlinjen

Inntektene til Mondelez International falt likevel i 2. kvartal med 316 sammenlignet med i fjor. 

Publisert 2. aug. 2017
Oppdatert 2. aug. 2017
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 102 ord
lead
Freia-skiltet - Foto - Scanpix
Freia-skiltet - Foto - Scanpix

Mondelez International melder om resultat etter skatt på 498 millioner dollar i 2. kvartal 2017, mot 464 millioner dollar for tilsvarende kvartal.Resultatet per aksje økte fra 0,29 dollar i 2016, til 0,32 dollar i kvartalet. Driftsresultatet endte på 641 millioner dollar, mot 638 millioner dollar ved samme korsvei i fjor.Omsetningen på sin side falt med fem prosent til 5.986 millioner dollar, etter at konsernet i fjor dro inn 6.302 millioner dollarMondelez International står blant annet bak merkevaren Freia, og skriver i kvartalsrapporten at selskapet venter videre organisk omsetningsvekst på minst én prosent i 2017. Selskapet forventer også en tosifret prosentvis vekst i resultatet per aksje.