<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Google blar opp for kinesisk spilltjeneste

I 2015 ble søkemotoren blokkert i Kina. Nå satser tech-giganten på kinesisk spillplattform. 

Publisert 5. jan. 2018
Oppdatert 5. jan. 2018
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 120 ord
lead

Google har gjennom sitt morselskap, Alphabet, investert 120 millioner dollar i kinesisk live-streaming på den mobile spillplattformen Chushou. Dette opplyser Google i en melding fredag, som ser etter nye investeringsmuligheter i landet etter at søkemotoren ble blokkert i 2012. Dermed har Google bladd opp for sin andre Kina-investering. Chushou ble grunnlagt i 2015 og er en online e-sport plattform hvor brukere kan strømmen deres mobiltelefon-spill live. Tjenesten har ifølge selskpaet omtrent 8 millioner streamere og 250.000 live-strømmer.Google har opplyst at selskapet spytter inn drøye 972 millioner kroner for å utvikle tjenesten videre, og oppnå flere utenlandske brukere. Google-eide YouTube startet i 2015 en spesialisert tjeneste for live stream-spillere i 2015, som har lyktes med å kapre en stor del av det globale markedet.