Aksjekursen i den svenske klesgiganten Hennes & Mauritz fortsetter torsdag nedturen etter publiseringen av skuffende salgstall for de siste tre månedene og frem til slutten av februar, skriver Berlingske Business.Etter en nedgang på 4,6 prosent til 130,14 svenske kroner, er aksjen nå på sitt laveste nivå siden finanskrisen, da aksjen i november 2008 var nede i 125 svenske kroner, skriver Ritzau Finans.Selskapets salg var uendret i første kvartal, korrigert for valutakursendringer i forhold til samme periode i fjor, mens det ifølge estimater fra SME Direkt var ventet en vekst på 1,2 prosent.«Problemet er at butikkene ikke er attraktive nok, noe som de forsøker å løse, men vi får ikke noe svar på hvordan det går med de store restruktureringsarbeidene for å øke lønnsomheten i butikkene. Det finnes ingen positive nyheter i dag», kommenterer analytiker i di.se, Anders Hägerstrand, i Börsmorgon.Han mener også at H&Ms salgstall kan avrundes til selskapets fordel.«De sier at salget er uendret. Jeg tror det faktisk er rundt 0,4 prosent, og at de har avrundet det til 0», sier han, ifølge di.se.