<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Opera-gründer fortsetter å tape på ny nettleser

I 2017 tapte den nye satsingen til Jon S. von Tetzchner, Vivaldi, 29 millioner kroner.

Publisert 27. sep. 2018
Oppdatert 27. sep. 2018
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 136 ord
lead

Siden oppstarten av Vivaldi har selskapet tapt nesten 110 millioner kroner, og har aldri oppnådd overskudd, skriver DN.Jon S. von Tetzchner erkjenner at det er en mulighet for ytterligere tap i fremtiden, men har fortsatt stor tro på nettleseren.- Når man er i startfasen blir det også kostnader. Det er alltid slik at det blir noe underskudd i starten, men det går fremover. Vi har flere store lanseringer i tiden som kommer. Onsdag ble en ny versjon av nettleseren lansert, og vi jobber mot nye løsninger for epost og mobil, sier Tetzchner, som ble verdenskjent med nettleseren Opera, til avisen.- Vi har ikke definert et satt tidspunkt på når vi skal gå i pluss. Vi har ingen eksterne investorer som legger press på oss. Jeg er den eneste investoren og det er veldig deilig, sier han til DN.