ContextVision, et medisinsk teknologiselskap som spesialiserer seg på bildeanalyse og kunstig intelligens, forteller at salget i 4. kvartal 2018 ble på 27,9 millioner svenske kroner, noe som både er 24 prosent høyere enn på samme tid i fjor og ny rekord.Det totale salget for året endte på 90,9 millioner svenske kroner, noe som er 13 prosent høyere enn på samme tid i fjor og det høyeste salget noensinne.- Dette fantastiske salget befester ytterligere vår posisjon som den globale markedslederen innen programvare for bildeforbedring, sier Anita Tollstadius, administrerende direktør i ContextVision, i en melding.Salget i 2018 ble generert fra bildeforbedringsmarkedet OEM-markedet i Europa, USA og Asia. Kraftig salgsutvikling i Asia er den største bidragsyteren til økningen.Salgsveksten skyldes også de første salgene av et nytt produkt innen XR, spesielt designet for ortopedisk bildebehandling, som ble lansert i 2017.