<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Spotify halverte tapet

Sportify presenterte tall for andre kvartal onsdag.

Publisert 31. juli 2019
Oppdatert 27. aug. 2019
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 167 ord

Spotify presenterte tall for andre kvartal 2019 onsdag.Resultatet per aksje endte på minus 0,42 euro, mot minus 0,79 euro i andre kvartal 2018.Driftsresultatet (ebit) kom inn på minus tre millioner euro, mot minus 47 millioner euro året før. Omsetningen ble 1.667 millioner euro, mot 1.511 millioner euro i fjor.Kontantstrømmen fra operasjonelle aktiviteter ble 90 millioner euro, mot 209 millioner euro ved samme korsvei året før.Månedlige aktive brukere (MAU) var 232 millioner i kvartalet, en økning på 29 prosent år-over-år.Premiumabonnementer kom inn på 108 millioner, opp 31 prosent fra i fjor.UtsikterMAU forventes å bli 240-245 millioner i tredje kvartal og 250-265 millioner i fjerde kvartal.Antall premiumabonnementer ventes å komme inn på 110-114 millioner i tredje kvartal og 120-125 millioner i årets siste kvartal.Omsetningen guides i intervallet 1,57-1,77 milliarder euro i tredje kvartal og 1,74-1,94 milliarder euro i fjerde kvartal.Driftsresultatet ventes å ende innenfor intervallet to til minus 78 millioner i tredjekvartal og minus 31 til minus 131 millioner i fjerde kvartal.Aksjen faller 5,03 prosent på børsen i New York.