Streamingtjenesten Disney+ har nå nådd 50 millioner betalte abonnenter på verdensbasis, kun fire måneder etter lansering. Det gjør at selskapet nesten har nådd målet som ble satt i abonnentvekst frem til 2024. Disney hadde håp om å nå 60 millioner abonnenter i fire å r frem i tid.
I februar hadde Disney+ 30 millioner abonnenter, som gir en økning på 20 millioner de siste ukene. De siste ukene har tjenesten blitt lansert i Storbritannia, Frankrike og Tyskland blant annet. Flere land har stengt ned på grunn av coronaviruset, og det er grunn til å tro at det gir økt TV-titting.
– Vi er veldig ydmyke, sier Kevin Mayer, som er sjef for kundekontakt i Disney.
Likevel er Disney hardt rammet av coronaviruset fordi de må deres Disney-land i hele verden, mange av deres største filmer har måtte utsette og deres eier ESPN, som vanligvis sender mye sport, taper penger på grunn av stansen i idrett.
Fra 19. april har Disney varslet at de vil permittere en rekke ansatte.