<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Inngår avtale med Hilton

Den amerikanske treningsgiganten Peloton inngår avtale med hotellkjeden Hilton for å kvitte seg med stort varelager.

    Publisert 3. okt. 2022 kl. 21.41
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 205 ord
    STORAVTALE: Treningsgiganten Peloton inngår avtale med Hilton Hotels Foto: Adam Glanzman/Bloomberg

    Hjemmetreningsselskapet Peloton gjorde det skarpt i starten av pandemien. Behovet for hjemmetrening steg i takt med aksjekursen og selskapet bygget opp et stort varelager. Siden den gang har derimot etterspørselen etter slike typer varer falt og selskapet har gjennomgått flere restruktureringer. 

    Nå har selskapet inngått en avtale med hotellgiganten Hilton der selskapet får plassert minst en Peloton-sykkel på hotellenes treningssentre. Avtalen gjelder foreløpig kun for Hiltons hoteller i USA - totalt 5.400 stk.

    Videre får medlemmer av bonusprogrammet «Hilton Honors» en gratis prøveperiode på Peloton-appen, samt 100 dollar avslag på kjøp hos selskapet.

    Ikke eneste

    Peloton er ikke alene i overflodsstormen. Flere forhandlere i USA sitter igjen med høye lagernivåer etter forbrukernes etterspørsel falt etter pandemiens slutt.

    I forrige uke advarte Nike om at deres varelagre økte med 65 prosent i regnskapsårets første kvartal (pr. 31.august). Walmart, Target og Gap er andre selskaper som også har advart om varelagre som hoper seg opp etter at forbrukere har skiftet sitt forbruk vekk fra gjenstander som datamaskiner, treningsutstyr, klær og hjemmevarer til reiser og underholdning.

    Dette er ikke første gang Peloton finner kreative løsninger på å redusere varelageret. Forrige måned begynte selskapet å selge sykler hos Amazon. I samme måned annonserte selskapet også at det har opprettet et partnerskap med klesmerket «Dick's Sporting Goods».