<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Kraftig økning i forsikringssaker grunnet coronaviruset

– Du kan ikke regne med å få refusjon hvis du avbestiller en reise fordi du selv er bekymret, sier kommunikasjonssjefen i Gjensidige. 

Publisert 12. mars 2020
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 1 ord
Article lead
+ mer
lead
AVBESTILLINGER: Gjensidige Forsikring har opplevd markant økning i innmeldte reiseforsikringssaker den siste tiden. Foto: Eivind Yggeseth
AVBESTILLINGER: Gjensidige Forsikring har opplevd markant økning i innmeldte reiseforsikringssaker den siste tiden. Foto: Eivind Yggeseth

Gjensidige Forsikring opplever en kraftig økning i forsikringssaker på grunn av koronaviruset, går det frem av en pressemelding fra forsikringsselskapet torsdag.

På bare ett døgn har Gjensidige hatt en økning på 40 prosent innmeldte reisesaker.

– Vi ringes ned og klarer ikke å hjelpe alle kundene så raskt som vi ønsker, til tross for 70 prosent økt bemanning, sier kommunikasjonssjef Bjarne Rysstad i Gjensidige i en pressemelding.

Han ber folk vente med å kontakte forsikringsselskapet om reiser som ligger langt frem i tid, slik at de kan prioritere dem som har akutt behov for hjelp.

Gjensidige har hittil registrert over 1100 skademeldinger, fremgår det av meldingen.

Kommunikasjonssjefen forteller at egen bekymring for coronavirus i landet som er destinasjon for reisen, ikke holder for refusjon.

– Du bør vente med avbestilling til det foreligger et reiseråd fra myndighetene for det landet du skal reise til, sier Rysstad og legger til: 

– Du kan ikke regne med å få refusjon fra reiseselskap eller erstatning fra forsikringsselskap hvis du avbestiller en reise kun fordi du selv er bekymret for å reise.