<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Netthandelen i hele Black Week økte med 8,5 prosent

Stadig flere trekker kortet på Black Friday. Tall fra Nets viser en vekst på 4,2 prosent fra i fjor, mens for hele uken var økningen på hele 8,5 prosent.

    Publisert 27. nov. 2021 kl. 09.11
    Oppdatert 27. nov. 2021 klokken 09.51
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 108 ord
    FYLT TIL RANDEN: Fredag var en julepyntet Karl Johans gate i Oslo fylt til randen av mennesker hvor butikkene lokket kundene med Black Friday-tilbud. Foto: NTB

    ­– At Black Week nå starter helgen før Black Friday, betyr at folk er på tilbudsjakt hele uken. Men det er tydelig at det både er penger og krefter til overs for å dra kortet på selve dagen, da det fortsatt er en av de mest hektiske shoppingdagene, sier handelsanalytiker Ardalan Fadai i Nets.

    En undersøkelse i forkant av den årlige salgsjippoen viste at færre planla å bruke penger på selve Black Friday enn i fjor.

    – Det kan være den tilspissede coronasituasjonen som har fått nordmenn til å likevel åpne opp lommeboken på Black Friday, sier Fadai.

    Undersøkelsen ble gjennomført blant noe over tusen nordmenn.