<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
Kjøp

30 prosent vekst for Corona-øl i Norge – i coronaåret

Corona opplevde supervekst i norsk dagligvarehandel i coronaåret 2020. Nå rulles det meksikanske ølet ut i tappetårn på norske utesteder.

Publisert 28. mai 2021 kl. 19.25
Lesetid: 3 minutter
Artikkellengde er 529 ord
IKKE BARE PÅ FLASKE: Corona lanserer nå øl på tappetårn i Norge, og først ut er Oslo-utestedet Michaels, som gjenåpnet 27. mai. Her står Michael Skiri (t.v.), daglig leder i Michaels, i baren. Bak bardisken, Pål Undrum Bergland i Anheuser-Busch InBev. Foto: Haakon Hoseth

Coronapandemien satte sitt preg på verden i 2020. For ølet ved samme navn ble dette annerledesåret et jubelår – i hvert fall i Norge.

Salgstall fra Nielsen viser at Corona oppnådde en volumvekst på hele 30 prosent i norsk dagligvarehandel i fjor. Det innebærer en vekst på over 1 million liter, eller én ekstra flaske Corona solgt pr.