<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Grilstad ekspanderer og sikrer eierandel i Matpartner

Kjøper nærmere 50 prosent eierandel i selskapet.

Publisert 1. juli 2020
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 162 ord
Article lead
lead
GRILSTAD: Salamiproduksjon hos Grilstad på Ranheim i Trondheim. Foto: grilstad holding
GRILSTAD: Salamiproduksjon hos Grilstad på Ranheim i Trondheim. Foto: grilstad holding

Grilstad utvider produktsortimentet til også å omfatte ferske ferdige matvarer ved å kjøpe en 49 prosent eierandel i selskapet Matpartner, melder selskapet i en børsmelding onsdag. 

Matpartner er en betydelig leverandør av ferdige måltider til detaljhandel og catering med en omsetning på rundt 200 mill. Kroner i 2019.

Selskapet ble etablert i 1997 og har i dag 64 ansatte og virksomheter i Klæbu, Trøndelag.

Ønsker å vokse

Bakgrunnen for oppkjøpet og partnerskapet er at begge selskapene ønsker å vokse i markedet for ferske ferdige matvarer og måltidsløsninger.

– Utgangspunktet er at vi blir sterkere sammen. Ved å kombinere kompetansen og styrkene til begge selskapene, er ambisjonen å bli en ledende leverandør i det norske markedet, både til dagligvaremarkedet og til hotell-, restaurant- og servicemarkedet, sier John Forseth, adm. direktør i Matpartner. 

– Vi ser en endring i folks spisevaner, og ferske ferdigretter er en kategori med god vekst. Vi tror at forbrukere vil foretrekke måltidsløsninger og tilbehør som er lett å lykkes med, sier Jørgen Wiig, adm. direktør i Grilstad.