<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

- Må satse høyt for å vinne

Du kan se henne smile på ti boards rundt om i Oslo. Monika Ulvevadet har sendt en av tidenes friskeste jobbsøknader. - Det var på tide å tenke nytt, sier hun til Hegnar.no.

Publisert 15. mars 2005
Oppdatert 14. des. 2013
Lesetid: 2 minutter
Artikkellengde er 2 ord
+ mer
lead

Arbeidsmarkedet er Arbeidsmarkedet er på bedringens vei, men det er langt fra alle som opplever at jobbtilbudene står i kø. Selv en bachelorgrad i markedsføring og ni års arbeidserfaring - deriblant prosjektledelse i offentlig og privat sektor og to år som leder av eget firma - duger ikke. , men det er langt fra alle som opplever at jobbtilbudene står i kø. Selv en bachelorgrad i markedsføring og ni års arbeidserfaring - deriblant prosjektledelse i offentlig og privat sektor og to år som leder av eget firma - duger ikke. Monika Ulvevadet har vært arbeidsledig siden oktober, etter at hun mistet jobben i Metier. Hun har siden den gang vært til ti intervjuer, men har som beste blitt innstilt som nummer to.På ti boards i OsloMen da syntes 35-åringen at nok fikk være nok. Hun tenkte på et foredrag hun overvar for to år siden, da Clear Channel Norway-sjef Toivo Møller Pettersen snakket om å sette seg "hårete mål". Ulvevadet tok Pettersen på ordet, og sendte ham en e-post der hun rett og slett sådde idéen om en reklamekampanje.Pettersen tente umiddelbart, og resultatet ser du nå i form av ti boards plassert rundt omkring i Oslo sentrum. Majorstua, Bygdøy Allé og Oslo S er bare noen av stedene hvor du kan få øye på en smilende jobbsøker Monika.- Det er sjelden vi får slike henvendelser, så når Monika tok kontakt var det naturlig å prøve å hjelpe henne litt på veien. Vi vet at utendørs gir resultater, selv i en liten skala, så da er det hyggelig å kunne bidra til at hun får jobb, sier viseadm. dir. Even B. Hegbom ifølge en pressemelding.- Satse høyt for å vinne Clear Channel har sponset hele kampanjen for Ulvevadet. Siden den startet i går, har hun ennå ikke registrert noen nye, potensielle arbeidsgivere. Men er optimist.- Du må satse høyt for å vinne. Det er mange om benet. På den ene jobben jeg søkte på, konkurrerte jeg med 250 andre. Det var på tide å tenke nytt, sier hun til Hegnar.no.Ulvevadets originale stunt sto ikke i pensumbøkene på BI, og selv om hun ennå ikke vet om hun lykkes, vil 35-åringen råde andre jobbsøkere om å tenke litt annerledes.- Som jobbsøker er det viktig å vise initiativ. Stempelet som arbeidsledig er ikke lett å bære i dagens samfunn, men likevel må du prøve å tenke litt "utenfor boksen", og få profilert deg på en positiv måte, avslutter hun overfor Hegnar.no.