<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Selger eksamener

- Vi kan ikke annet enn å appellere til moralen, sier Hilde Skeie ved NTNU.

Publisert 10. juni 2005
Oppdatert 14. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 106 ord
lead

Bestanden av internettselskaper som skreddersyr eksamensbesvarelser for norske studenter - som Essaytown - stiger kraftig. Lokkemidlene er ifølge DN sånne som "70 kroner per side" og garanterte toppkarakterer".- De ville nok ikke anbefalt tjenesten til sine egne barn. Likevel tjener de gode penger, sier førsteamanuensis Peter Fjågesund, daglig leder ved det norske studiesenteret i Storbritannia på University of York.Studiedirektør Hilde Skeie ved NTNU i Trondheim innrømmer overfor avisen at dette er et kjempeproblem.- Som utdanningsinstitusjoner er det fint lite vi kan gjøre forå få bukt med det. Vi kan ikke annet enn å appellere til moralen til hos selskapene og hos den enkelte student, sier hun.