Dårlig språkkunskap blant norske bedrifter fører ofte til fornærmede kunder, tapte kontrakter og feilleveranser.Men selv om bedrifter i Norge burde bli enda flinkere til å prioritere språkopplæring, er de i økende grad oppmerksomme på problemet, mener daglig leder Anne Tufte i International Language School (ILS), skriver dn.no.Kundelisten deres har vokst kraftig og teller i dag mange store virksomheter. Ett av de mest toneangivende er DnB Nor.DnB Nor tilbyr engelskkursprogrammer for HR, styremedlemmer, Cash Management, kundeservice VIP-kunder og kredittkort, konsernanskaffelser, salg og rådgivning - i tillegg til språkkurs av mer generell karakter.- Vi er inne i en prosess med økende internasjonalisering og så behovet for flere spesialiserte språkkurs. Det er først den siste tiden at kursvirksomheten virkelig har skutt fart. DnB Nor har hatt kontor ute i mange år, men nå vokser vi ute og har mye kommunikasjon med kolleger utenfor Norges grenser. I den forbindelse er det naturlig å trappe opp kurssatsingen, sier informasjonsrådgiver Marit Giske i DnB Nor til dn.no.