<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Emailen stresser arbeidslivet

Sitter du stadig nedlesset av ubesvarte email, og lurer på hvordan du skal få orden på dem? Slik løser du emailproblemet.

Publisert 26. mai 2006
Oppdatert 14. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 1 ord
+ mer
lead

- Du er nødt til å sette ned foten. Ikke la omverdenen forvente at du skal være tilgjengelig på email i tide og utide, og lær deg og håndtere emailflommen på en ryddig og effektiv måte, sier rådgiver Randi Bough Holst i IBT gruppen til karrierelink.no. Hun har følgende råd:1. Slå av alle varsler om ny email.2. Besvar email max fire ganger per dag.3. Opprett et mappesystem og bruk det konsekvent.4. Be om å bli strøket fra adresselister som stadig gir deg unødvendig informasjon.5. Nummerér filene dine. Da vil datamaskinen automatisk sortere dem i riktig rekkefølge.6. Lag et system for "oppgavemail" slik at du får en påminnelse når du skal gjøre noe med dem.7. Opprett et felles område på intranettet hvor dere legger ut dokumenter som er av interesse for hele avdelingen.8. Bruk "Delete"-knappen flittig.9 .Tøm mappen for slettede elementer ofte.

Nyheter
Næringsliv

Informasjon om bruk av AI