<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Gode råd til hodejakt

Dersom du skal bruke hodejegere i forbindelse med ansettelse av nye personer til bedriften, bør du ifølge rådgivningsselskapet Habberstad, drive litt hodejakt selv. Her er fem gode råd.

Publisert 28. aug. 2007
Oppdatert 14. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 1 ord
+ mer
lead
Scanpix / Scanpix
Scanpix / Scanpix

- Evaluer selskapet du skal bruke. God headhunting er en kombinasjon av tung erfaring, store nettverk og ung researchiver, sier leder for rekruttering og executive search i rådgivningsselskapet Habberstad, Hans Holter-Sørensen, ifølge magasinet Karriere & Rekruttering.Men før du bestemmer deg for det selskapet du vil bruke, oppfordrer Holter-Sørensen til å gjøre litt research på egenhånd.Her er Habberstads tips til hvordan du velger headhunter:§ Kartlegg eget nettverk. Hvem kjenner dere til?§ Kontakt helst tre til fire selskaper.§ Observer presentert metodikk. Hvem er det du får tillit til?§ Hvem får du tillit til? Husk at konsulentselskapet skal representere deg og din bedrift utad.§ Spør om referanser.(Kilde: Karriere & Rekruttering)