<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Ukens ledertips

- Når det gjelder å introdusere et nytt varemerke er det viktig å ha kunnskap om hvordan markedet fungerer, mener Sir George Bull, tidligere styreformann i Diageo. Se TV-klippet her.

Publisert 19. sep. 2007
Oppdatert 13. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 1 ord

Sir George Bull, tidligere styreformann i Diageo, er ukens deltaker i Finansavisens artikkelserie Fifty Lessons, hvor internasjonale næringslivsledere deler sine erfaringer med avisens lesere. Sir George Bull, tidligere styreformann i Diageo, er ukens deltaker i Finansavisens artikkelserie Fifty Lessons, hvor internasjonale næringslivsledere deler sine erfaringer med avisens lesere. - Det er veldig vanskelig å vite når en idé begynner å bli holdbar. Når det gjelder å introdusere et nytt varemerke, for eksempel, er det viktig å ha kunnskap om hvordan markedet fungerer, sier han.Bull kommer med et eksempel fra Storbritannia tidlig på 70-tallet, hvor man lanserte en ny type bordvin. Få måneder etter lanseringen var det klart at man hadde bommet.- Problemet var at vi informerte forbrukerne. Vi hørte aldri på dem, sier Bull.- Historien har en lykkelig slutt fordi vi lærte av våre feil, fikk til emballasjen, fikk til navnet og reklamen, og folk elsket produktet, sier han.I dette TV-klippet kan du høre hvordan den nye lanseringen ble en suksess.Les mer i dagens utgave av Finansavisen.For mer informasjon om Fifty Lessons, se www.profusions.no