<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

- Man må tørre å gi gass

Noen av Norges mest vellykkede kvinner dekket forrige uke "Ladies Tables" på Grand Hotel.

Publisert 23. apr. 2012
Oppdatert 16. des. 2013
Lesetid: 3 minutter
Artikkellengde er 501 ord
Kristin Rivelsrud - Foto - House of Communication

I mer enn to hundre år har porselenprodusenten Royal Copenhagen dekket opp til store personligheter: Fra Katharina den Store, til det danske kongehuset.På torsdag var turen kommet til seks av Norges mest kjente kvinner, som tidligere har innredet rom på Grand Hotels "Ladies Floor", og skulle følge suksessen opp med fantasifulle tolkninger av deres helt personlige yndlingsbord.HegnarKvinner tok selvsagt turen til Grand Hotel i Oslo for å se de flotte bordene, og ta en prat med damene.Motedesigner Cecilie Juvodden, som står bak merket Maggie Wonka, hadde dekket et pompøst bord i varme toner, med gull og utstoppede dyr. Vi spurte henne hvilke råd hun har til gründere.- Det som er viktig er at man har pågangsmot og kaller problemer for utfordringer. For dem er det nok av! Dessuten er det en fordel å være kreativ, slik at man kan finne løsninger som fungerer i hverdagen, sa Juvodden.Hun forklarte at hun bruker kreativiteten sin mer på business enn på klesdesign, og understreket at det å jobbe med produksjon er komplisert. Blant annet tar ting ofte lengre tid enn man regner med, og det kan være vanskelig å tiltrekke seg god arbeidskraft.- Har du noen særegen måte å slappe av på?- Jeg er en energisk person. Det er enten av eller på, jeg sover eller så er jeg i gang, forklarte Juvodden.Hun kunne også fortelle at det er mye psykologi bak det å drive et eget brand.- Jeg vil jo at folk skal bli glade når de kjøper klær av oss, og ikke irriterte. "Hva er det den norske kvinnen vil ha", må vi spørre oss.- Hva er det den norske kvinnen vil ha i sommer da?- Jeg tror hun vil ha mye farger. I et kaldt og mørkt land som Norge ønsker vi alle å nyte sommermånedene fullt ut!Hotellfrontløperen Kristin Rivelsrud ble kjent som Norges yngste hotelldirektør. Som 26-åring overtok hun driften av Norum Hotell i Bygdøy Allé, nå kjent som Rica Hotel Bygdøy Allé etter at det ble en del av Rica-kjeden som eies av hennes far.Rivelsrud hadde skapt et blomstrende sommerfuglsenario på sitt bord.- Du må tro på deg selv, og at du får det til, svarte Rivelsrud på spørsmål om hva som er hennes beste karrieretips.- Jeg har vært i en hotellfamilie hele livet. Likevel føler man seg ikke alltid på trygg grunn. En vil gjerne vise resten av verden at en kan levere selv, at det ikke har blitt dyttet etter en. Man må tørre å gi litt gass!- Hvordan er det å jobbe med familien sin?- Jeg synes det har gått utrolig bra. Vi respekterer hverandre og utfyller hverandre. Men vi er kanskje litt for sta alle sammen. Sangerinnen Bertine Zetlitz hadde dekket med kjølige vårfarger som lyseblått og sølv.- Hvordan forholder man seg til å være en merkevare?- For meg har det vært viktig å huske den suksessen jeg hadde i begynnelsen. Å holde fast ved at man har noe originalt og autentisk, ikke bare noe som er konstruert, som en merkevare.LIK HEGNARKVINNER PÅ FACEBOOK HER!