<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Da vil medarbeiderne yte bedre

Det er enkle grep du som sjef kan gjøre for å få maksimalt ut av de ansatte.

Publisert 25. juli 2012
Oppdatert 16. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 167 ord
lead
Foto: Scanpix
Foto: Scanpix

I vanskelige tider er det for noen lett å bli frustrert og bekymret for deres karrieremessige utvikling. Som leder gjør du ifølge Harvard Business Review klokt i å reagere på medarbeidernes frustrasjon.Kommuniser tydeligMedarbeiderne søker ofte til sin leder for inspirasjon og råd. Får de ikke det, kan du risikere å miste dem. Ifølge det amerikanske nettstedet stiger antallet på de som bytter jobb , så fort markedet snur igjen. Og en av de mest vesentlige faktorene som gjør at en medarbeider blir eller ikke, er tilfredsheten med nærmeste leder.Det første du som sjef kan gjøre er å kommunisere åpent om bedriftens situasjon og fremtid. Vær ærlig når det gjelder fremtidige utfordringer. Åpen kommunikasjon er med på å avlive medarbeidernes frykt og angst.Motiver de ansatte Forklar også hvilken viktig rolle hver ansatt har i organisasjonen. Det du deler med de ansatte, får du igjen for i form av økt arbeidslyst.Motiver også de ansatte ved å rose, gi utfordrende arbeidsoppgaver samt utviklingsmuligheter. Fleksibilitet er også viktig.FØLG HEGNARKVINNER PÅ FACEBOOK HER!