Det finnes utallige måter å ødelegge et godt, profesjonelt rykte, skriver Di.se. Men her er noen eksempler som kanskje ikke er helt opplagte for alle arbeidstagere, og som kan hindre dem som vil opp og fremDet er nettsiden Forbes som lister flere uvaner som kan skade ditt gode jobbrykte. Her er seks av dem:1. Komme med unnskyldningerDet spiller ingen rolle om "ingen informerte" eller om du "ikke har fått dokumentet". Ta ansvar i stedet. Om det er noe du lurer på, så spør. Da sparer du egne og andres tid og krefter.2. Ikke nå deadlinesNoen ansatte må stadig ha påminnelser og er notorisk sene med å levere. Den som alltid leverer presis utstråler ro, og det fremstår som personen har oversikt.3. Komme uforbredt til møterVi forbereder oss ofte i siste sekund før møter, noe som får oss til å virke uorganiserte. Forbered deg gjerne godt i forkant.4. Å ikke svare på mailSelv om ditt svar bare inneholder et kort "nei, takk" eller "jeg kan ikke" så er det mye bedre å sende et svar enn å ikke gjøre det. Om du ikke svarer lurer avsenderen på om du ikke har fått hans eller hennes mail, eller om du forsøker å unngå dem.5. Å tulle for myeHumor og selvironi er bra, men vis at du har selvrespekt og respekt for andre.6. Å undervurdere småsaker Mange elver små - og så videre. Flere små feil assosiert med deg får sjefen til å tvile på din profesjonalitet.FØLG HEGNARKVINNER PÅ FACEBOOK