En undersøkelse fra Princeton Universitet har nylig vist at kroppsspråket er en sterkere formidler av humøret ditt, enn ansiktsuttrykket.Skal du forhandle lønn med sjefen eller gå i jobbintervju gjelder det derfor å være klar over hvordan du ter deg. Står du i et hjørne og biter negler kan du være ganske sikker på at det ikke etterlater et overbevisende inntrykk.Her er imidlertid syv ting du BØR gjøre ifølge Forbes:1.) Kopier sjefenDu bør kopiere eller speile sjefens bevegelser. Studier har vist at dette gjør personen som blir speilet vennligere innstilt, og dermed blir det lettere for deg å overbevise.2.) Vær obs påVær obs på at hvis intervjueren eller motparten er negativ og vanskelig, så bør du unngå speiling. Da risikerer du nemlig å sende de dårlige vibbene tilbake.3.) Sitt stille med benet.En vanlig uvane. Men dersom du rister intenst på benet får det deg til å virke nervøs eller irritert.4.) La nakken væreNår man er stressa tar man seg gjerne til nakken, så det bør du unngå.5.) Gi et fast håndtrykkEr det for svakt kan du virke veik, er det for hardt kan du fremstå dominerende. Ha et fast, men behagelig håndtrykk.6.) SmilDette bidrar til å senke stressnivået ditt, og sikkert for sjefen og.7.) Fake it! Om du er kjempenervøs, så fake din vei til suksess. Gjør noen såkalte "power poses" der du strammer muskler og tøffer deg opp. Undersøkelser har vist at å gjøre slike øvelser rett før man går inn i et møte hever følelsen av styrke og selvtillitt.FØLG HEGNARKVINNER PÅ FACEBOOK