<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
Kjøp
Publisert 16. sep. 2022 kl. 18.15
Oppdatert 16. sep. 2022 klokken 19.08
Lesetid: 2 minutter
Artikkellengde er 496 ord
Denne artikkelen er kun tilgjengelig for abonnenter
KAMP OM KUNDENE: Etter havnekaoset i pandemien satser alle fraktselskaper mer på flyfrakt. Foto: NTB

Resultatvarsler blir ikke større enn dette

FedEx sier alle markeder har svekket seg hver eneste uke siden juni, og det har bare økt på i det siste. Konsumentene bruker mer på tjenester og mindre på varer, og trenden ser ut til å fortsette.

FedEx aksjen falt med 17 prosent etter børsslutt i USA torsdag kveld. Dette skjer etter at selskapet guider ned resultat pr. aksje for kvartalet som sluttet 31. august fra 5,14 dollar til 3,44 dollar. Kuttet for inneværende kvartal er enda større, med en halvering i forventet resultat pr. aksje fra 5,48 dollar til 2,75 dollar. Resultatvarselet