<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Her vil Norwegian vokse

Norwegian-sjef Bjørn Kjos i ferd med å finne trivselsvekten. Men det kan være mer å gå på.

Publisert 30. mai 2005
Oppdatert 14. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 116 ord
lead

Ved utgangen av 1. kvartal hadde Norwegian 33 prosent markedsandel på hver av de to tyngste innenriksrutene i Norge - Oslo-Bergen og Oslo-Trondheim. En andel som har vokst jevnt og trutt siden oppstarten.- Vi har nå mer eller mindre nådd de mål vi har satt oss for disse rutene. Når vi flyr rundt ti daglige avganger, så har vi dekket opp markedet godt nok med henblikk på å være attraktive for forretningsmarkedet. En evt. ytterligere ekspansjon i vårt tilbud vil komme på andre ruter enn de største, sier toppsjef Bjørn Kjos til DN.Både Kjos og kommersiell direktør Johnny Skoglund i SAS Braathens ser for seg en vekst for flyreiser innenlands med rundt tre prosent i år.