Etter en rekke prisforespørsler hos de fire største reisebyråene i Norge, konkluderer analysebyrået Opinion med at enkelte reisebyråer i hele syv av ti tilfeller oppgir SAS Braathens som billigste alternativ, selv om Norwegians billetter beviselig var billigst, skirver Dn.Da Norwegian startet opp med sine flygninger for fullt i 2003, betalte selskapet såkalt markedsstøtte til reisebyråene for at de skulle selge Norwegians billetter.- Hvis vi skulle komme inn på markedet, måtte vi betale for oss. Vi hadde ikke noe valg, sier Norwegian-sjef Bjørn Kjos til avisen.I prakis betalte flyselskapet fem millioner kroner per år fordelt på alle reisebyråene i landet, men dette ble det slutt på ved utgangen av fjoråret.- Vi oppdaget at det ikke hadde noen effekt, da vi ikke betalte nok. Derfor sa vi opp kontrakten, sier salgsdirektøren i Norwegian Lars Sande til avisen.SAS Braathens og andre konkurrenter har imidlertid fortsatt med betalingen.- Jeg sier ikke at dette er korrupsjon, men det er farlig nært, sier Kjos.