<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Lokker nordmenn til Asia

Finnair satser stort på det asiatiske markedet. Nå vil de lokke flere nordmenn til varmere strøk med salgsargumentet: - Jorden er rund.

Publisert 19. jan. 2007
Oppdatert 14. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 1 ord
+ mer
lead

Senior Vice President i Finnair, Christer Haglunds poeng er at den korteste veien fra Europa til mange destinasjoner i Asia går via Helsingfors, skriver Dn.Dette salgspoenget har fungert da det resulterte i 70 prosent passasjervekst i det svenske markedet i fjor.Nå vil flyselskapet satse i Norge.- Det norske markedet er veldig interessant. Nordmenn flyr mye og har et internasjonalt næringsliv, sier Haglund til avisen. - Målet vårt er 50 prosent vekst i år.fra april starter Finnair sin femte daglige flyavgang fra oslo til helsingfors. Rundt 65 prosent av passasjerene flyr videre til Asia.

Nyheter
Næringsliv

Informasjon om bruk av AI