Til tross for at stadig flere av de nye togsettene MX3000 settes inn i trafikk, går T-banen i hovedstaden stadig sjeldnere når den skal. Målinger ved Jernbanetorget stasjon viser at 35 prosent av alle avganger var forsinket i juni måned i år, mot «bare» 26 prosent i samme måned i fjor. Til tross for at stadig flere av de nye togsettene MX3000 settes inn i trafikk, går T-banen i hovedstaden stadig sjeldnere når den skal. Målinger ved Jernbanetorget stasjon viser at 35 prosent av alle avganger var forsinket i juni måned i år, mot «bare» 26 prosent i samme måned i fjor. Dermed bruker Oslo T-banedrift ifølge Aften mer enn 1 million kroner på såkalte atomur til alle sine ansatte. Ifølge informasjonssjef Bjørn Rydmark skal alle «vite hva klokken nøyaktig er til enhver tid».Han forklarer økningen i antall forsinkelser med åpningen av den nye T-baneringen, noe som har ført til at det nå er tettere mellom hvert tog gjennom sentrum.- Dermed blir hele systemet mer sårbart for forsinkelser, sier Rydmark til avisen. (©NTB)