<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Kina raser mot "norsk" reklamefilm

Med nordmann i spissen laget bilmerket Lancia ny reklamefilm med amerikansk superstjerne i førersete. Den fikk Kina til å tenne på alle plugger. Se fimen her.

Publisert 25. juni 2008
Oppdatert 15. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 1 ord
+ mer
lead
Foto: Scanpix
Foto: Scanpix

Se reklamefilmen som fikk Kina til å hisse seg i bunnen av denne artikkel.Les også: Harald Zwart regisserer superstjerneVi i HegnarOnline har tidligere fortalt om den norske stjerneregissøren Harald Zwart som nylig stod bak bilmerket Lancia sin nye reklamefilm. Zwart, som har et par store Hollywood-produksjoner bak seg, hadde fått med seg superstjernen Richard Gere på laget, og uttalte følgende under produksjonen av filmen:- Vi lager en kul film i fjellene her utenfor Los Angeles og later som om det er Tibet. Richard Gere har en stor karriere her borte, og ikke minst stor respekt gjennom sitt arbeid for Tibet.Og nettopp dette med bruken av Tibet har nå fått årets OL-land Kina til å tenne på alle plugger. Reklamens slagord og eneste tekst er nemlig The New Lancia Delta -The Power to be Different, og dette ble alt for mye for et land som er veldig var for kritikk bare uker før de olympiske leker settes i gang.Nå har imidlertid den italienske bilprodusenten unnskyldt seg overfor den kinesiske regjeringen, og selskapet har også understreket sin absolutte politiske uavhengighet.Se filmen under.