<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Norges heteste sponsorobjekt

Norske ledere er ikke mye i tvil om hvilken idrettsutøver de helst vil ha til å profilere bedriften sin.

Publisert 29. sep. 2009
Oppdatert 15. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 155 ord
lead
Spydkasteren Andreas Thorkildsen og hekkeløperen Christina Vukicevic - Foto: Scanpix - Beijing OL
Spydkasteren Andreas Thorkildsen og hekkeløperen Christina Vukicevic - Foto: Scanpix - Beijing OL

Spydkasteren Andreas Thorkildsen er Norges mest attraktive sponsorobjekt, viser en undersøkelse Norstat har gjort for Xtra personell blant 200 bedrifter i de fire største byene i Norge.- Andreas Thorkildsen er en fantastisk utøver, som nærmest alene har bidratt til å sette norsk friidrett på kartet internasjonalt. Men viktigst av alt er hans personlighet og image. Han fremstår som en likandes kar, og det gjør ham spesielt attraktiv som sponsorobjekt, Xtra Personell-sjef Kristian Fæste.12 prosent av bedriftene vurderte Thorkildsen på topp, tett foran Rosenborg med 11 prosent av stemmene. Ingen vinteridrettsutøver er å finne blant de syv mest populære i kåringen.Thorkildsen er det heteste sponsorobjektet også ifølge en fersk elektronisk rundspørring blant 25 særforbund i Norges Idrettsforbund.- Utøverens personlighet eller image må samsvare med bedriftens kjerneverdier og profil. Det er dette ambassadørrollen handler om. Utøveren må være stolt av bedriften, og bedriften må være stolt av utøveren. Dette bidrar til positiv omdømmebygging for bedriften, fortsetter Fæste.