<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Slik ser Liverpools nye drakter ut

Fotballklubben Liverpool skal ikke lenger spille dårlig og tape i drakter prydet med Carlsberg. Her er lagets splitter nye trøyer.

Publisert 8. apr. 2010
Oppdatert 16. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 1 ord
+ mer
lead
Liverpools Steven Gerrard (midten) feirer med Fernando Torres (venstre) og Lucas Leiva (helt til høyre)- Foto: REUTERS/Philippe Laurenson (FRANCE) / SCANPIX
Liverpools Steven Gerrard (midten) feirer med Fernando Torres (venstre) og Lucas Leiva (helt til høyre)- Foto: REUTERS/Philippe Laurenson (FRANCE) / SCANPIX

Fotballklubben Liverpools splitter nye trøyer er klare. Carlsberg-logoen som har prydet brystet til spillerne fra Merseyside-klubben er borte.Fra nå av er det nemlig Standard Chartered Bank som er hovedsponsor for Liverpool.Den nye bank-avtalen ble klar i september og er verdt rundt 800 millioner kroner over fire år. Dermed er Liverpools forhold til Carlsberg, som har vart helt siden 1992, nå over.- Drakten representerer en moderne tolkning av den som ble brukt i den triumferende 1989/90-sesongen, der Liverpool vant sitt 18. og foreløpig siste ligamesterskap, heter det på Liverpool sin hjemmeside.Den nye trøyen vil bli tatt i bruk i forkant av neste sesong, og den vil være i salg fra 6. mai.