<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Vekst som lukter midtlivskrise

- Vi har mange i 40-årene som skal sykle Birken, så du kan kanskje si det sånn, sier butikksjefen hos Milsluker'n, som snuser på 60 millioner i år.

Publisert 14. juli 2010
Oppdatert 16. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 1 ord
+ mer
lead
Milsluker'n og Aslak Berglund (t. h.) tjener på midtlivskrise. T. v. landslagets smøresjef Knut Nystad. Foto: Finansavisen.
Milsluker'n og Aslak Berglund (t. h.) tjener på midtlivskrise. T. v. landslagets smøresjef Knut Nystad. Foto: Finansavisen.

Milsluker'n Sport opplever gode tider, og har vokst ut av lokalene på Ullevaal Stadion. Fra september får kundene 160 nye kvadratmeter å boltre seg på, skriver Finansavisen.Omsetningen i 2009 endte på 48,6 millioner kroner, opp 24 prosent fra året før. Resultatet før skatt steg fra 2,7 til 4,8 millioner kroner.- Det er blitt in å være i aktivitet, og folk kjøper mer kvalitetsprodukter, sier butikksjef og medeier Eirik Bentzen, som svarer følgende på avisens spørsmål om at det lukter midtlivskrise:- Vi har mange i 40-årene som skal sykle Birken, så du kan kanskje si det sånn.Bentzen kan ifølge avisen melde om en pen økning for både ski, sykkel, kajakk og løpeutstyr, og håper på en omsetning på 55-60 millioner kroner i år.