Den tradisjonelle oppfatningen er at kvinner er mer opptatt av farge og design enn menn når de ser etter ny bil - men er det egentlig riktig?CNW Marketing Research har ifølge Klikk.no gjennomført en undersøkelse for AOL Autos , hvor de har spurt folk om hva som er det viktigste når de skal kjøpe ny bil. Det viser seg at kvinner, tross alle rapporter om at de handler mer emosjonelt enn menn, er de mest fornuftige.Ifølge nettstedet har menn utseende, hestekrefter og motortype på henholdsvis første og delt andreplass, mens kvinner har utsyn bakover og lave månedskostnader som sine to viktigste kriterier.- Hvis vi ser på kjøperne av en bil som Corvette, er det sannsynligvis 90 prosent menn. Sammenligner vi det med en bil som Chevrolet Cruze, ser vi at andelen kvinner er på rundt 55 prosent, sier sjefen for markedsføring hos Chevrolet, Rick Scheidt, som ikke overrasket er over resultatene i undersøkelsen.