<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Solberg går fra Expert til Vollviks Ludo

Rallyfører Henning Solberg (38) bytter hovedsponsor og dropper kommende VM-runde i Argentina for å gjøre om designet.

Publisert 19. mai 2011
Oppdatert 19. mai 2011
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 144 ord
lead
Brødrene Henning (t.v.) og Petter Solberg. Bildet er tatt i 2005. Foto: Scanpix.
Brødrene Henning (t.v.) og Petter Solberg. Bildet er tatt i 2005. Foto: Scanpix.

En svært lukrativ sponsoravtale med elektrokjeden Expert blir tonet ned, og inn som ny hovedsponsor er mobiltelefonoperatøren Ludo kommet. Selskapet har finansmannen Idar Vollvik som administrerende direktør.- Vi står over VM-runden i Argentina for å gjøre om hele designet på bilen og kjøredressene. Vi vil presentere det nye teamet om litt, sier Henning Solberg til NTB.Han ønsker ikke å kommentere den nye avtalens omfang. Ifølge nettstedet wrc.com skal storebror Solberg være sikret VM-kjøring minst ut neste sesong (2012).Den nye sponsoren ble eksponert av Solberg allerede i de to foregående VM-rundene (Sardinia og Jordan). Det endte med to brutte løp. Til sammen har 38-åringen kjørt 101 VM-runder med fem tredjeplasser som best.Forrige hovedsponsor skal ha punget ut rundt 15 millioner kroner årlig for Henning Solbergs rallysatsing. Lillebror Petter Solbergs (36) team soper inn enda mer penger i sponsormidler.Brødrene er dermed Norges mestsponsede enkeltutøvere innenfor idrett.