- Undersøkelsen gir oss en unik innsikt i forventningene til neste generasjons arbeidstakere. Det er ingen tvil om at mobilitet, fleksibilitet og tilgang til sosiale medier kommer til å bli stadig viktigere fremover, og at nye, mobile plattformer som smarttelefoner og nettbrett vil være det foretrukne arbeidsverktøyet, sier Jørgen Myrland, administrerende direktør i Cisco Norge.I undersøkelsen 'Cisco Connected World Report 2011' er nærmere 3000 studenter og unge profesjonelle under 30 år fra 13 land verden over intervjuet om deres internettbruk. Undersøkelsen viser blant annet at de unge foretrekker nye, mobile enheter som smarttelefon fremfor tradisjonelle medier for å få tilgang til informasjon.Kun én av 25 anser aviser som deres viktigste kilde til informasjon, mens to av fem studenter har ikke kjøpt en eneste "fysisk" bok i løpet av de siste to årene - eller noensinne.Mindre enn én av ti studenter og unge profesjonelle svarer at TV er det viktigste teknologiske mediet i deres dagligliv. Hvis de måtte velge mellom internett og det å eie en bil, ville to av tre valgt internett.Mer enn én av fire studenter mener det er viktigere å være oppdatert på Facebook enn festing, dating, musikk eller fysisk omgang med venner.- Dette er en virkelighet mange bedrifter ikke har tatt inn over seg, men som de blir nødt til å måtte forholde seg til, fortsetter Myrland.Han mener resultatene av undersøkelsen bør få bedrifter til å begynne å planlegge og tilrettelegge for den nye generasjonen, slik at de kan tiltrekke seg de beste hodene.- For eksempel vil tilgang til sosiale medier være høyt prioritert hos fremtidens arbeidstakere, avslutter Myrland. Les også: 40 prosent angrer studievalg