<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Har tjent 50 mill. på te og leppepomade - nå satser hun på dårlig ånde

Etter å ha gjort en braksuksess på te og leppepomade, satser Marianne Willumsen Nustad på å gjøre penger på din dårlige ånde.

Publisert 22. sep. 2014
Oppdatert 22. sep. 2014
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 1 ord
+ mer
lead
Willumsen_Nustad.jpg
Willumsen_Nustad.jpg

- Det var en kollega som fant en morsom munnspray på tur til Paris, og tok den med hjem til meg, forteller Marianne Willumsen Nustad til Finansavisen.Hun tok kontakt med produsenten i USA, og skaffet seg agenturet for Norden.- En av dem hadde jobbet i Norge tidligere, og de hadde fått med seg suksessen vår med EOS leppepomader, sier Nustad.Tok USA med stormHello er en munnspray som har en helt annen innpakning enn det de fleste vil forbinde med munnspray, og det har vist seg som en vinner i Amerika.- De tok 22 prosent markedsandel i den kategorien på fem måneder i USA. Nå er det nummer-to merket der borte, forteller Nustad til Finansavisen.Det var leppepomadene fra EOS som fikk selskapet hennes til å ta av som en rakett. M Willumsen AS har solgt uanstendig mange leppepomader. De siste årene har økologisk te bidratt til å øke omsetning og inntjening.Siden 2010 har selskapet et akkumulert resultat før skatt på godt over 50 millioner kroner, og 2014 ser ut til å bidra like bra som året før.- Jeg tror vi havner på 58-60 millioner kroner. Å øke lønnsomheten tilsvarende tidligere år er ikke like lett. Det meste av veksten kommer i Sverige og Danmark, hvor vi selger til videreforhandlere og derfor med lavere margin, sier Nustad til Finansavisen.Les hele saken i mandagens utgave av Finansavisen!