<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Leder-dilemma: Når du misliker en av de ansatte

Hvis du ikke kommer over ens med en av dine ansatte kan det skape gnisninger og stress.

    Publisert 20. nov. 2014 kl. 15.22
    Oppdatert 20. nov. 2014 klokken 15.23
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 171 ord

    Er du leder for en ansatt som du ikke liker, eller som du mener gjør en dårlig jobb? Da kan det vanskelig å finne andre måter å motivere personen på enn å gjentatte ganger kritisere og svinge pisken.Men heldigvis finnes det andre metoder å skape resultater på, skriver avisen.dk.Bruk mer tid sammen:Hvis dere blir kjent med hverandre kan dere få det bedre i hverandres selskap, og det vil bli lettere å gi ros. Du som sjef kan eksempelvis starte en samtale med: «Vi to har ikke hatt mulighet for å bli kjent med hverandre. Hva er det viktigste for meg å vite om deg?»Fokuser på det positive:Hvis du synes den ansatte har irriterende vaner, så fokuser mer på det du liker og respekterer ved han eller hun. Alle har noen gode sider. Og hvis du hele tiden fokuserer på det negative kan det bli surt for begge parter.Kom til bunns i problemet:Er det reelle utfordringer mellom dere? Eller er problemene misforståelser? Snakk med hverandre og rens luften en gang for alle.